Wednesday, 27 March 2013

Cara mengejutkan suami bangun dari tidur....



Apabila mendengar tajuk yang sy tulis ni...mungkin agak remeh...tapi ketahuilah...ini adalah salah satu cabaran si isteri untuk membangunkan suami kesayangan kita utk bangun dari tidur.Bukan apa, kita bukan saje2 untuk kejutkan suami..kdg2 kita mesti kejutkan suami...untuk bersolat.Kalau boleh kita nak suami kita menjaga solat...jgn bila kita ada bersama..solat ditinggalkan pula...Ini ada sedikit tips utk dikongsi bersama
  1. Malam,sebelum tidur...pesan pd suami,kita akan kejutkan suami pukul berapa...sbg contoh nak suami bangun solat subuh...kalu suami jawab 6.45 pg....so, ulang sekali lg pd suami...abg,esok sy kejutkan abg pukul 6.45 pg utk solat subuh yer....(cakap dengan lembut...)
  2. Apabila tiba jam 6.45 pg,..gosok dengan lembut ibu jari kaki....ckp dengan baik,.abg,bangun..da 6.45pg...bangun ,solat subuh....
  3. Andaikata suami kata,lagi 5 minit...ngantuk laa...ckp dengan baik,..ok abg,lg 5 minit jer tau....lg 5 sy kejutkan abg.
  4. Adalah lebih baik si isteri buatla apa2 kerja dalam masa 5 minit...jgn kacau suami tidur selagi masa yg diminta oleh suami tidak melepasi waktu subuh.....
  5. Setelah cukup 5 minit,..pergilah kejut suami...ckp lah dengan suami...abg,bgunlaaa...da 5 minit.Td abg ckp lg 5 minit jer....Andaikata suami xbgn juga...ckpla dengan suami,abg,bgn laaa...kalu abg xbgn,...habis la waktu solat subuh....sian anak kita dpt ayah yg xsolat....sianla kat diorang...sebutla nama anak....InsyaAllah,suami kita pasti akan bangun....

Suami kita ni bukan xmo bgn solat,..kdg2 suami ni kerja penat..tu yg die keletihan tu...di harap isteri di luar sana jd lah isteri yg hebat....sgt sabar dlm menangani kerenah suami...jgn lupa,apa2 kita buat
kita berdoalah pd Allah...sekecil mana pun usaha kita, mengadulah pd Allah...Allah pasti bantu kita.

Selamat mencuba.....

No comments:

Post a Comment